Det nya svarta: Att adoptera ett barn med HIV

Vad är egentligen det yttersta tecknet på Sveriges och svenskarnas förfall? Är det att vi inte har tid att umgås med våra egna barn och överlåter ansvaret till andra och till skola och omsorg? Eller är det att vi adopterar stackars barn från fjärran länder för att statuera goda exempel inför våra vänner och låta barnet vara en slags symbol för hur multikulturella och öppensinnade vi är? Nej, hör och häpna: Den nya trenden är att adoptera ett barn med HIV!

Jag trodde knappt att det var sant när jag såg att man på familjeliv.se hade skapat en tråd om just detta. Ett antal familjer berättar om hur de kom fram till beslutet att adoptera HIV-smittade barn, medan några andra berömmer dem för deras styrka, mod och vackra medmänsklighet. Ett fåtal personer kritiserar familjerna som för hit sjuka barn som kommer att leva av och på samhället under hela sina liv.

Vissa motiverar sitt val att föra hit sjuka barn från fjärran länder med att barnen kommer att leva länge då det forskningen gått framåt och att det är få med HIV som dör unga. Dessutom menar de på att medicinen ändå är gratis. Man behöver knappast många högskolepoäng för att räkna ut att medicinen inte är gratis. Bara för att den är på bekostnad av skattebetalarna så bör subventionerade läkemedel knappast anses som gratis, men det kanske är så dessa kvinnor tänker.

Citat ur tråden på familjeliv.se:
"Nej, vi har inte informerat andra föräldrar. Anledningen är dels för att vi är rädda för reaktionerna, och dels för att de inte behöver veta. Vi har berättat för våra närmaste. Det räcker så. De har alla tagit det bra även om några blev lite chockade först."

"Jag är övertygad om att det blir bättre för Sverige om vi kan ta emot fler barn med HIV! Fler barnlösa ofta (tyvärr, eller min fördom?)högutbildade skattebetalare får ett trevligare och lyckligare liv, när de får möjligheten att få bli föräldrar, man slipper deppressioner och sjukskrivningar."

"Tack TS för att du så generöst har delat med dig av dina kunskaper och erfarenheter! Själv skulle jag kunna absolut kunna tänka mig att adoptera ett hiv-smittat barn. Men när jag pratade med min man så kände han sig tveksam pga fördomarna. De fördomar som man bl a ser i den här tråden. Det är tydligen inte ett okontroversiellt ämne."

Om jag inte skulle kunna få barn så skulle det självklart vara en oerhörd sorg, men man ska ändå komma ihåg att det inte är en mänsklig rättighet att ha barn. Och det är just det som lyser igenom så tydligt i den här tråden på familjeliv.se, kvinnor som inte kan få barn men som till varje pris vill ha ett barn i alla fall. Även om det finns på andra sidan jordklotet och vid sina tonår på naturligt vis kommer vilja söka sig tillbaka till sina rötter. Eller kvinnor som nu dessutom är beredda att adoptera barn med en sjukdom som faktiskt är dödlig, trots bromsmediciner och utvecklingens framsteg.

Ska dessa kvinnors rätt att ha barn, stå över det faktum att dessa barn faktiskt kan smitta andra barn? På dagis händer det ofta att barn byter plåster med varandra för skojs skull. Att barn skadar sig och börjar blöda. Eller i tonåren när de ska ta sin första fylla och glömmer att tänka på skydd. Då har vi en person som inte bara levt av och på samhället och de kostnader som det medför, utan även smittat minst en person i Sverige.

Nej vet ni vad, detta är bland det sjukaste jag har läst. Och trots att jag är kvinna själv så blir jag så fruktansvärt trött på vissa svenska kvinnor som leker någon slags sverigemästerskap i godhet. Det genom att hävda sig själva inför sina lika "öppna" och "toleranta" väninnor med den ena mer extrema handlingen än den andra. Kvinnlighet är bland annat att ta ansvar. Vilket dessa kvinnor absolut inte gör. För man ska komma ihåg att nationalism inte är konstigare än moderlighet - att man räddar sitt eget barn först. Kan man inte det i det lilla snäva perspektivet i att man inte kan få några egna barn, så bör man åtminstone se det så i det stora hela. Jag räddar mitt eget barn först, oavsett om det avser mina framtida barn eller om det avser mitt land och det blod som flyter i mina ådror. Inget är viktigare än det.

Kommentarer
Postat av: André

Fy fan vad läskigt att umgås med en person som har HIV utan att veta om det. De är vandrande smittohärdar.



Att bo i samma hus som en hiv smittad i många år kan inte vara helt säkert heller. Vad gör man om barnet skär sig? Ska adoptiv föräldern backa undan och säga åt sin treåring att torka upp blodet rikitigt nogrant?

2011-03-15 @ 11:50:32
Postat av: Dan Eriksson

Läste också om detta nyligen. Blir riktigt mörkrädd över idiotsvenskars missriktade "humanism".

2011-03-15 @ 13:58:30
URL: http://www.dan-eriksson.com
Postat av: Andreas

Av någon anledning kändes det passande... :D



http://www.youtube.com/watch?v=-b1Ot0W9e6M&feature=related

2011-03-15 @ 22:43:48
URL: http://www.andreaslagarmat.wordpress.com
Postat av: Joar

Tycker det hela är kort och gott sjukt. Adoption av smittade människor oavsett etnicitet borde förbjudas enligt lag.

2011-03-16 @ 00:09:01
Postat av: Karpstryparn

Det här var det sjukaste jag har läst på länge. Snacka om bölande smittspridare!

2011-04-28 @ 02:48:23
URL: http://www.karpstryparn.blogspot.com
Postat av: Hur tänkte ni här?

HIV smittar inte så lätt som vissa outbildade personer som skrivit kommentarer här verkar tro. du måste själv ha ett skärsår som blodet kan komma in i och inte ens då är oddsen stora att man får HIV.

Åsikterna om att samhället får betala för att man väljer att adoptera ett sjukt barn borde då gälla t.ex. hjärtsjuka, handikappade, skadade m.m. då eller?

jag tycker ni är hjärtlösa som skriver sådana här rasistiska och diskriminerade åsikter på internet bara för att ni är för fega för att yttra dem på riktigt. men jag förstår att ni inte vågar det för DET ÄR EMOT LAGEN om diskriminering och hets mot folkgrupp.

Jag hoppas att ni växer som människor och känner kärlek för andra och inte bara dem som delar ert eget blod.

2011-05-11 @ 11:48:51
Postat av: människoälskaren

Skäms på er som inte kan ta in ett sjukt barn i era hjärtan!

2011-05-11 @ 11:51:03
Postat av: babar

Varför inte importera barn med Hiv, smittkoppor, tuberkulos, sar, rabies osv.

Svenska skattebetalarna står villiga för att ta hand om alla. Vad gör det egentligen om ett annat barn blir hiv-smittat av en kompis? det finns ju mediciner och alla ska ändå dö nån gång. Se smittan som en välsignelse istället.

2011-07-11 @ 16:28:45
Postat av: Smsa Låna

Jag måste säga att jag verkligen gillar din sida. Konstigt nog verkar jag inte kunna prenumerera på din sida via BlogLovin' och jag undrar varför det går snett. Är det någon annan som också har problem med att prenumerera på den här bloggen?

2012-01-12 @ 23:59:39
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Johan

Hej.



Jag hjälper (jag har själv dock ingenting med Fria Tider att göra) på eget bevåg den System-kritiska nättidningen Fria Tider att rekrytera nya skribenter.



Denna tidning har ca 500 000 (en halv miljon) besökare varje månad (är Sveriges 70:e mest besökta websida, vilket är en väldig hög placering, även om siffran 70 kanske inte låter så mycket för den oinvigde), och har blivit större än de flesta etablerade tidningars nätversioner (förutom de fyra stora, dvs DN, SvD, Sexpressen, och Aftonhoran), och håller nu på att växa, och ska utöka kulturdelen/populärkulturdelen, finansdelen, nyhetsdelen, kolumndelen, sportdelen osv. Även web-tv ska vara på gång, och personer med utrustning och kunnande eftersökes.



Vill du vara med och forma det historiska motståndet mot den politiska korrektheten i Sverige? Vill du vara med i denna historiska viktiga händelse och känna historiens vingslag, när fri debatt bryter reell mark (dvs verkligen når ut till folket) i det åsiktskontrollerade och debattlösa Sverige?



Kontakta då Fria Tider via



http://www.friatider.se/



[email protected]



PS: ju fler som tillströmmar och hjälper till, desto mer ökar uppdateringarna, och därmed möjligheterna att kunna annonsera mer, och därmed möjligheterna att kunna avlöna skribenter. Även om det så enbart handlar om att man skriver en artikel (recension m m) i månaden, så blir många bäckar små tillsammans en stor flod, så att säga



PS 2: kvinnliga skribenter sökes / kvinnliga perspektiv tas tacksamt emot. Även adopterades perspektiv tas tacksamt emot.



PS 3: även enstaka insändare tas in och publiceras



PS 4: sprid gärna denna text på Facebook, till folk i din adresslista via din email, osv



PS 5: notera att Fria Tider INTE är pro-sionistiska, som t ex Politiskt Inkorrekt / Avpixlat, är, utan Fria Tider har stundom sionism-kritiska, Israel-kritiska, och judisk makt-kritiska artiklar.



PS 6: naturligtvis kan en skribent vara helt anonym

2012-06-15 @ 00:56:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0