Rasmus Gårdebrink intervjuar Frimodighet

Idag lade Rasmus Gårdebrink upp en intervju med mig på sin blogg:
http://rasmus-gardebrink.blogspot.com/
Intervjun bjöd mig på en del skratt och den kan bjuda er läsare på lite mer om vem jag är.

Jag minns att Rasmus var väldigt pådrivande för några månader sedan om att starta igång nationella bloggar. Han sade till mig vid ett tillfälle att jag borde ta tag i saken, och till slut sade han skämtsamt att han inte ville prata med mig förrän jag hade startat upp en blogg. Sagt och gjort.

Just det här är ett litet exempel, men något som jag förstått är väldigt typiskt honom. Envis och pådrivande, sällsynta egenskaper i en och samma person. Rasmus är en av de personer i den nationella rörelsen idag som jag hyser mest förtroende för. Det grundar jag på flera olika saker. Framför allt att han genom sin starka vilja, sitt nytänkande och sin brinnande entusiasm har satt Vimmerby på den nationella kartan. Han har fått en hel del uppmärksamhet, jag tänker framför allt på medborgargardet i Vimmerby och hans besök på förläggningen för ensamkommande flyktingbarn.

Rasmus kör sitt eget race och vet både vart och vad han vill. Som nationell kan man inte vara svag för yttre påfrestningar eller för defaitism, och jag tycker att han är ett lysande exempel på en person som stått emot det och står stark och stadig på de småländska markerna.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0