Svenska barn lär sig muslimska seder

Allt sjukt man läser om dagarna upphör aldrig att förvåna, chockera och göra en riktigt förbannad. När jag läste om att man numera uppmuntrar barn, svenska barn, till att lära sig om islam och testa på muslimska seder under skoltid sp är det hög tid att inse att något drastiskt måste göras. Vi som är vuxna kan själva värdera all den propaganda vi bombarderas med, och förhoppningsvis också kunna se vad som är rätt och riktigt. Barn kan inte värdera saker och ting på samma sätt, och är inte heller så pass utvecklade och mogna att de kritiskt kan ifrågasätta den undervisning som bedrivs.

Jag känner många barn och ungdomar som fortfarande går i skolan, både grundskola och gymnasium. Alla dessa vittnar om att det är en uppenbar indoktrinering i skolan om politisk korrekthet och liberala värderingar. Det är snarare en regel än ett undantag att lärare låter sina politiska färger eller religiösa åskådning påverka i undervisningen. Jag kan bara utgå från mig själv, när jag gick i grundskolan. Jag hade nämligen en samhällskunskapslärare som var aktiv socialdemokrat. Han lät ofta sina politiska åsikter skina igenom i undervisningen, och jag förstod ganska snabbt hur jag skulle anpassa mina skolarbeten och mina svar på de prov vi fick i klassen.

Trots att jag var nationell även när jag var så pass ung, så blev jag ganska snabbt införstådd i att jag var tvungen att vara politiskt korrekt och svara på ett visst sätt för att uppnå högsta betyg. Jag fick alltid MVG av honom i de prov och uppsatser jag skrev. En dag bestämde jag mig dock för att göra ett test. Jag skrev en uppsats som handlade om jämförelser och skillnader mellan islam och kristendomen, den här gången så lade jag ner mer tid och engagemang än någonsin innan. Skillnaden den här gången var att jag skrev utifrån min egen åsikt och övertygelse. Den gången fick jag IG. Som alltid har man ju rätt att skriva om en uppsats som man får IG i, så jag skrev om den utifrån hur jag visste att han ville ha den. Då hade jag helt plötsligt traskat upp till MVG. Den uppsatsen var den jag också lagt ned minst tid på under hela min skolgång. Mycket märkligt, eller hur?

Visst att du själv säkert kan se igenom allt massmedialt hyckleri och maktens propaganda, men vi måste ta ett gemensamt ansvar för att sätta stopp för den indoktrinering som sker dagligen i skolorna. De hjärntvättar barnen till att bli viljelösa och kärlekslösa liberaler!

http://politisktinkorrekt.info/2010/10/26/svenska-elever-som-ber-och-bar-sloja-i-sin-ordning/#more-63628

Kommentarer
Postat av: Kulturkrock

Som du säger, man slutar aldrig att förvånas över vad man läser idag. Gjorde även ett premiärinlägg i min blogg om det och länkade till dig. Kanske inte lika utförligt och bra skrivet som ditt inlägg =)

2010-10-26 @ 20:00:37
URL: http://kulturkrock.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0