Jag mötte mannen i Brandos-filmen

Igår när jag kom gåendes på Karlavägen så mötte jag en man på gatan som jag tyckte mig känna igen. När jag såg honom på håll så började jag fundera på var jag kände igen honom ifrån, men efter någon sekund kom jag på det. Han var en av dem som var med och gjorde den svenskfientliga 'reklamfilmen' för Brandos. En film där de uppmanar över 340.000 svenskar att inte handla i deras nätbutik.

Som vanligt kunde jag inte vara tyst, så jag var tvungen att konfrontera honom. Det roligaste av allt var att han inte hade svar på tal, utan blev högröd i ansiktet och oerhört nervös av att diskutera detta med mig. Så han tittade ängsligt omkring sig och sade efter en kort stund att han hade bråttom iväg. Oj vad fort han gick efteråt! Detta ska jag göra till en vana. Varje gång jag stöter på en person som honom, så tänker jag ställa dem till svars. De är med all säkerhet inte lika säkra på sin sak om de bli konfronterade på stan av Frimodighet!

Kommentarer
Postat av: abc

Haha, snygt! Det är ofta så. Min kusin är den som alltid drar upp politik på familjeträffar (vilket ingen annan vill) och bubblar på. Om man svarar henne så får man genast en näsa i vädret, men fasaden håller inte, för som du skriver, ansiktet blir rött och rösten börjar skaka direkt. Det är som om de inte tror att "sådana där" inte finns i verkligheten, och när de talar om "de där" så är de alltid bland vänner och har därför ingen kunskap.

2010-10-15 @ 14:24:15
Postat av: Besökare

Vem av dem mötte du på? Han som inte hade något hår eller den andra som är lite kortare? Vad sa du rent konkret till honom?

2010-10-15 @ 23:43:38
Postat av: Sidabot

Fy fan vad bra gjort! Tänk om man kunde fått det på film och lagt upp på youtube! Du gör verkligen skäl för ditt namn, du! =)



Fick du mailadressen förresten?

2010-10-16 @ 00:41:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0