Misshandla gärna åldringar - Men ve dig som kommenterar artiklar!

Något annat än detta går knappast att utläsa när man läser denna artikel som lades upp idag:
http://www.dn.se/nyheter/sverige/atal-for-hets-efter-misshandelsfall-1.1209893

1. Jag blev nästan lite besviken när jag såg de harmlösa kommentarer som ligger till grund för åtalet. Om den ansvarige utgivaren väl ska åtalas så bör det väl vara för lite saftigare kommentarer än så. Kan internetkrigarna inte bättre?

2. JK måste vara oerhört känslosam och kunna se saker som vanligt folk inte ser, om man kan uttyda hets mot folkgrupp ur citaten "Invandrare upprättar rasistiska vägspärrar" och "Jag accepterar inte något skit från dessa jävla parasiter". En känslomässig nivå som påminner mig om folkdanskvinnan som fotades i Nationell Idag och menade på att man fotat henne i en heilande vinkel när hon viftat med en pinne. Slappna av lite.

3. En sammandrabbning mellan en 24 årig man och ett pensionärspar? Hm.

4. Detta gör mig så fruktansvärt arg: "Handgemäng uppstod och det slutade med att det äldre paret hamnade på marken. Kvinnan slog sig så illa att hon senare avled." Hur hamnade paret på marken, till följd av lite välmenande puffar och knuffar? Kastade sig kvinnan ner på backen på eget manér och såg till att slå sig så illa att hon dog?

Ja herregud, mycket ska man se och uppleva. Dagens Nyheter kan sannerligen konsten att uttrycka sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0