Motstånd och förstånd

För ett par veckor sedan fick jag en kommentar här på bloggen som verkligen har etsat sig fast i mig. Det den som kommenterade skrev var att den nationella rörelsen sedan allt för länge har varit en reaktion. Det är dags nu, inte en dag för tidigt, att det är vi som är en del av den nationella befrielsekampen som agerar och andra som reagerar. Det är verkligen helt rätt! Det är vi som ska sätta agendan och det är vi som etniska svenskar som ska diktera villkoren. Inte riksdagspolitikerna som vill frälsa oss till deras så kallade demokrati med mångkultur, liberalism och dumfeminism som grundstenar. Eller främlingar som kommit för att utnyttja och förlöjliga det som är vackert och genuint svenskt, så som kultur, värderingar, moral och medmänsklighet.

När jag tänker tillbaka på mina tidiga tonår, då jag och mina tjejkompisar blev öppet nationella på högstadiet, så minns jag den tiden som att jag kände mig helt fri. Det var befriande att säga rätt ut vad jag tyckte och tänkte, det var befriande att göra som jag ville utan att varken tänka på eller vara rädd för konsekvenser. Ju äldre jag har blivit, desto mer har jag nog hållit tillbaka trots att jag blivit mer och mer medveten med åren. För att man som öppet nationell tyvärr stänger en hel del dörrar, framför allt yrkesmässigt och socialt. Det tar emot och verkligen kliar och värker i mig att inte kunna säga min absoluta åsikt när ett tillfälle finns men platsen eller människorna är fel.

Tiden är nu inne och gränsen är nu nådd, jag kan inte tänka så längre. Framför allt för att det känns som att jag slår lite på mig själv när jag inte tar diskussionen och debatten. Självklart kommer jag inte göra det på ett dumt eller överdrivet sätt som kan ge mig konsekvenser i mitt arbete, för att ta ett exempel. Men jag ser det som min absoluta plikt att försöka få så många människor som möjligt att öppna ögonen. Vi kan inte kräva av en blind att se, men när vi själva kan se med öppna ögon så sviker vi faktiskt våra ideal genom att inte göra något. Hat, förakt och motstånd är en drivkraft för många, även mig själv under korta stunder. Men för att kampen ska vara uthärdlig och för att vi ska se att det faktiskt finns en vinning i det vi gör så måste vi se det som att vi kämpar för och inte emot.

Jag är och kommer att vara en del i befrielsekampen - för yttrandefrihet, för åsiktsfrihet, för ett öppet samhälle, för ett fungerande rättssamhälle, för självständighet, för rätten att vara kvinna, för rätten att vara man, för Sverige och för svenskarna!


Kommentarer
Postat av: Dan Eriksson

Bra där. Jag kom själv till samma insikt för snart fem år sedan. Jag har inget att hymla med, det jag gör är inte fel. Jag står upp för det jag tror på och jag är övertygad om att det jag tror på är godheten, kärleken och gemenskapen i dess renaste form.



Jag döljer inte ansiktet för fotografer på demonstrationer eller sitter och förnekar mina åsikter för mina chefer. Det skulle jag inte kunna leva med. Vårt folks kamp är för viktig för det.

2011-01-20 @ 15:20:03
URL: http://www.dan-eriksson.com
Postat av: Rickard

Bra skrivet. Jag håller med Dan, att vara anonym är som om man skulle skämmas och det vi tror på är inget som någon bör skämmas för. Visst man kanske går miste om en del jobb för ens åsikter men det handlar om något som är så pass mycket viktigare. Det handlar om vårt folks framtid.

2011-01-20 @ 16:40:28
URL: http://www.hesperus.nu
Postat av: onkel A

Mycket bra skrivet,hoppas att andra tar efter dig



Att gömma sig och samtidigt säga att "jag är nationell" är att förneka sig själv inför andra. För mig har det varit solklart att alltid stå rakryggad inför både media och allmänhet.

Det är bara då som jag blir respekterad av andra för den jag är och det jag säger får en annan tyngd.

Det märks mycket påtaglit efter SD,s intåg i riksdagen. Locket har lyfts en aning och människor börjar våga ta steget till att komma med synpunkter och inlägg om det som händer i Sverige av idag.



2011-01-20 @ 19:04:43
Postat av: K

Du är ett föredöme för svenska tjejer. Jag önskar att fler var som dig.

2011-01-25 @ 21:45:05
Postat av: Kim Petrusson

Det var jag :)

2011-01-29 @ 17:39:52
Postat av: Tessan

Rolig blogg!! :)

2011-01-29 @ 17:59:10
URL: http://tessanaslin.blogg.se/
Postat av: kajsa

Vad tycker du om nemo hedén ?

Fin blogg :)



// skrh.blogg.se

2011-01-29 @ 18:29:39
URL: http://skrh.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0