Jimmie Åkesson portas från Nobelfesten

När jag möts av denna toppnyhet på alla möjliga slags nyhetssidor så är första tanken som slår mig: Är detta det största och viktigaste som har hänt i Sverige det senaste dygnet?
Samtidigt börjar jag fundera över nyheten i sig, bör man uppröras över att han är den enda partiledaren från riksdagspartierna som inte får en inbjudan eller bör man se det som att det inte är en rättighet att festa upp skattepengar och de kan ha sin lilla cirkus för sig själva?

Jag vet faktiskt inte, jag har inte ett riktigt bra svar på den frågan. Det är väldigt märkligt att bjuda in alla partiledare i riksdagen och utesluta en av dem. Han är folkvald, en väldigt lugn och ödmjuk politiker. Han lär ju knappast ställa sig och spontanheila under kungens tal eller brista ut i sång för stämma upp till "Friheten leve". Så motiveringen bakom att inte bjuda in honom är lite väl luddig och löjlig enligt min mening. Jag förstår att han och andra inom SD upprörs av saken rent principiellt, men i övrigt inte.

Festen i sig fyller inget större värde enligt min mening, och bekostas med skattemedel. Vad är detta egentligen att vilja ta del av? Genom åren har också priser delats ut till minst sagt tvivelaktiga personer. Jag tycker att det är viktigare att ta upp till diskussion huruvida detta årliga spektakel är något som ska betalas av dig och mig. Sedan tycker jag för övrigt att det är dags för somliga sverigedemokrater att sluta gråta ut i media och bete sig som mobbade småbarn. Det väckte sympatier till en början, men nu börjar det bara bli allt mer löjeväckande.

Kommentarer
Postat av: Kulturkrock

Tack för uppmuntran, jag ska göra mitt bästa :)

2010-10-27 @ 23:03:39
URL: http://kulturkrock.wordpress.com
Postat av: Sidabot

Hur var det på konferensen? Jag uteblev ju dessvärre... framkom det något vettigt?

2010-11-01 @ 18:51:00
Postat av: Anonym

rasistpucko

2010-11-04 @ 02:07:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0