Hjälp, min dotter är ihop med en svart!

Frågan om främlingsfientligheten skär genom Sverige. Över 500 000 stöttar nu kampanjen "Vi gillar olika".
Men vad händer när sympatierna delar en familj? Möt Maria Andersson, som bröt kontakten med sin dotter som blev ihop med en svart. ”Jag har grubblat över om felet är mitt”, säger hon.

Marias ärende är egentligen en öppen fråga: Vad gör jag när mitt barn blir ihop med en svart?
Hon säger att hon för sin del tvingades bestämma sig, även om det gör ont. Hon vill inte ha någon kontakt.
Inte så länge dottern har dessa preferenser. Det går emot allt jag står för, upprepar hon.


"Jag grät av ilska"

Jag träffar henne i huset i skogen utanför Kävlinge och hon beskriver hur hon tyckte sig bli inkörd i en återvändsgränd. När den 25-årige dottern ringde fyra veckor innan och ville diskutera potentiella dejter uppfattade hon det först som att hon tänkte välja en engelsk man, vilket lämnade henne sval. Själv dejtar hon bara nordiskt.

– Men sedan sa hon att om jag tänker på mina barnbarn och värdet i en mångkulturell familj, så ska jag låta henne välja en svart, och... Ja, jag blev nog chockad. Jag grät av ilska efteråt.

Spänningarna i familjen steg sedan hon försökte påverka sin bror och sin tonåriga syster att också välja varsin svart.

Maria säger att hon inte kände igen sin dotter. Hon var oresonabel.

– Och jag förstår inte hur det kunde bli så. Jag tycker att jag har uppfostrat mina barn till sunda värderingar och ideal.

Det låter som att du anklagar dig själv. Men hon är ju en vuxen kvinna?

– Ändå känns det som om jag misslyckats som förälder. Jag tycker inte om kulturen, religionen och hatar svarta. Det går mot allt jag på djupet känner och tycker.

Men hon är din dotter?

– Ja, hon är min lilla flicka, och jag är förtvivlad. Jag är orolig också. Det finns starka stämningar nu mot svenska tjejer, hon kan säkert bli påhoppad av sådana här män om det kommer fram att hon gillar dessa.

Man brukar vilja försvara sina barn.

– Javisst. Hon får väl dejta hur hon vill, så länge han är svensk. Men inte heller pracka på andra människor på det där viset. Jag skulle önska att vi kunde prata, men det går bara inte.


Vill ha en debatt

Lisa började läsa på om svarta, och hennes antipati blev allt starkare.

Människosynen gick inte att blunda för, förklarar hon. Hon måste välja.

Det handlade om alla som stått offer för mångkulturen, om en svärdotter som blivit gruppvåldtagen och om de tre svarta inbrottstjuvar som tömt hennes nye mans kontor på prylar.

Maria vill nu överlämna frågan: Hur kan mammor och pappor hantera att deras barn har sådana preferenser?

– Det skulle jag vilja ha en debatt om. För det är väl inte bara jag som har det så här?

Undra när dagen kommer då man möta på en artikel som denna i Aftonbladet? OBS! Detta inlägg är en parodi, i princip är "sverigedemokrat" det enda jag bytt ut mot "svart".

Ursprungsartikeln: http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article7924552.ab


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0