Nationella äger på nätet

Av en slump råkade jag trilla in på en artikel som Dagens Industri lagt upp i november. Artikeln handlar om att Jimmie Åkesson, bland andra Sverigedemokrater, gjort ett enormt lönelyft sedan inträdet i riksdagen. Det intressanta i den osakliga artikeln som inte heller berör några andra nyblivna riksdagsledamöters löner, är dock inte innehållet i den. Det intressanta är kommentarerna till artikeln.

Jag började med att ögna igenom de första kommentarerna lite förstrött. Då jag såg att de flesta var kritiskt inställda till Dagens Industri och artikeln som sådan, och dessutom såg att många var så vänligt inställda till Sverigedemokraterna och dess partiledare så läste jag igenom kommentarerna med ett större intresse. Av 227 kommentarer var en överväldigande majoritet positivt inställda till partiet, partipolitiken och till en öppen invandringsdebatt. Dessutom var oerhört många kritiska till media och journalistiken överlag.

Att ha sett och läst dessa kommentarer gjorde mig väldigt positiv. Det finns en opinion. Det finns dem som vill och vågar ta debatten. De måste bara kliva fram, bortom Internets trygga beskydd. Verka genom att synas.

Kommentarer
Postat av: Henrik

Verkar som om DI tagit bort artikeln.

Den vanliga visan...

2011-02-08 @ 09:04:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0