Makten lider av ett sjukt hävdelsebehov

Miljöpartiet går till val på att "modernisera" Sverige. I deras reklamkampanj för denna modernisering har man med de färgglada pridefärgerna och ett arabiskt typsnitt i bokstäverna som skriker ut MODERNISERA som budskap till de förbipasserande. Liknande är det med Moderaterna. Varje morgon när jag går ut genom min port för att ta mig till jobbet så möts jag av Fredrik Reinfeldts leende, där texten bredvid honom säger att Sverige bör vara ett föregångsland.

Reinfeldt sa här om dagen i en intervju med TV4 att den som tycker om Sverige inte bör rösta på Sverigedemokraterna. Förvisso hade han helt rätt i det, men jag vill även säga att den som tycker om Sverige lika väl inte borde rösta på Moderaterna. De vill tvätta, skrubba och skrapa bort allt som har med svenskhet och nationell identitet att göra. Den allmänna värnplikten avskaffas, försvaret nedrustas, traditioner byts ut och/eller fylls ut med nya, pengar och tid läggs på utbildningar för människor som inte kan eller vill jobba, etcetera.

Vi har världens högsta skatter, världens högsta utlandsbistånd per capita, västvärldens största asylinvandring per capita och det mesigaste rättsväsendet i världen. Makten vill låta Sverige vara ett multikulturellt och fördomsfritt föredöme för resten av världen. Ironiskt nog brukar ju dock våra nordiska grannländer använda just Sverige som ett varnande och avskräckande exempel. 

Inte nog med att man alltså jobbar på en Bror Duktig-attityd och ska visa sig som ett politiskt korrekt land som öppnar stora famnen för allt och alla, så hävdar man sig också ännu mer genom att fördöma andra europeiska länders sätt att agera och deras politikers sätt att hantera situationer. Projicering eller mindervärdeskomplex? Jag vet inte. Sjukt är det i alla fall.



Sverige - VM-vinnare i politisk korrekthet


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0