Två brev

Jag kommer i dagarna att skriva två brev, med olika slags innehåll. Det ena brevet kommer jag att skicka till alla riksdagspartierna där jag kommer att ifrågasätta deras så syn på vad de kallar demokrati och deras behandling av SD. Jag ställer mig inte bakom SD:s politik eller många av de personer som representerar partiet, men jag värnar om demokratiska värderingar och att de bör behandlas därefter. Att man fryser ut ett parti som med största sannolikhet kommer att komma in i riksdagen och därmed också blundar för de tusentals människors åsikt, är för mig helt sinnessjukt och ett tecken på att något är fel i systemet.

Det andra brevet kommer jag att skicka till de största tidningarna, där jag kommer att fråga hur det kommer sig att man väljer att hänga ut brottslingar som är av svensk härkomst men inte av utländsk. Brottslingar ska hängas ut, det tycker jag absolut, men alla ska stå lika inför detta. Jag kommer också att ifrågasätta deras beslut att det är viktigare att inte skapa misstro om vissa folkgrupper, än att skriva ut faktiskt signalement och härkomst för att gripa en förövare eller brottsling.

Det kommer att bli mycket intressant och se om och/eller hur de kommer att svara på detta. Håll utkik på bloggen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0