Vågen av åldringsrån

Det är med stor ilska och bestörthet som jag ser att våldet har blivit allt grövre. Förövarna är i allt lägre ålder, deras offer är allt äldre. Det finns många exempel på senare tid som berättar om hot, trakasserier och misshandel av åldringar. Begår man den typen av brott mot de som är några av de mest försvarslösa så är det en hel del som inte står rätt till. Trots att andra grupper är överrepresenterade i de flesta typer av brott så finns det flera olika typer av människor som begår dessa. Men, just vad det gäller denna våg av åldringsrån som på ett brutalt sätt skadar pensionärer och ger dem men för livet så är inte det något som tillhör vår kultur. 

  Jag kan bara fråga min mormor eller farmor om hur det var när de var i min ålder, och då få till svar att den typen av brott var något som knappast existerade. Idag blir pensionärer överfallna i sina egna hem. På senare tid är det en viss typ av rån som jag uppmärksammat i media och tillvägagångssättet tycks vara detsamma. En eller två kvinnor ringer på dörren och håller i några slags broderade dukar för att fånga pensionärernas intresse. När de sedan öppnar dörren för kvinnorna, så visar kvinnorna upp dessa dukar och låtsas som om de är till försäljning. Strax efter dyker det upp två-tre karlar och tar sig in i lägenheten för att misshandla pensionärerna och tömma deras hem på smycken och värdesaker. Detta är bara ett enda exempel på den typen av vidriga handlingar som begås.

  Det jag vill ha sagt med allt detta är att en fördom är bara en fördom så länge den inte är bekräftad och sann. Dessa typer av folk är fruktansvärda och tillför inget annat än kriminalitet och elände. Vi i Sverige bör följa våra europeiska grannars exempel och inte låta vårt land vara en fristad för dessa att göra vad de är bäst på.

Kommentarer
Postat av: Frimodighet

Vem talade om resande eller romer...?

2010-09-03 @ 12:22:52
Postat av: Lillemor Gomez-Adlercreutz

Försöker du insinuera att jag egentligen är latent eller förnekande rasist?



Jag ska minsann säga dig att zigenarna och resandefolket är ett folk med en mycket mycket givande kultur. Tror du att en tråkig och blek svensk, skulle kunna ha rytm så som denna; http://www.youtube.com/watch?v=1xxKraFEkTQ ?



Zigenare har också en hög empatisk förmåga och har lätt för att leva sig in i hur det är för andra folkslag (eller ja, egentligen finns ju inte andra folkslag, men det som det vita rasistiskt förtryckande patriarkatet kallar för folkslag); http://www.youtube.com/watch?v=bUJIMNrzyYw .



Dom vet också hur man festar, till skillnad från oss tråkiga svenskar. Vapenkunniga är dom också; http://www.youtube.com/watch?v=PN-rjVWGr2A&feature=related .



Ja, nog för mig. Tjingeling allihopa; rödvinet och mina partikamrater kallar på mig nu denna fredagkväll. Mina röda kamrater tycker nämligen inte om att jag för debatter på internet med nazister och fascister, och trots att jag är feministisk grön-eko-bolsjevistisk marxist-leninist, så är jag väl (speciellt när jag fått i mig rödvin, vilket är ganska ofta) lite smyganarkist också, och kan därför inte låta bli att ibland strunta i mina kamraters uppmaningar.



Jag hoppas nu att ni har lärt er dagens visdom, av lilla mig.



Mvh



Lillemor

2010-09-03 @ 22:46:03
URL: http://batikhaxan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0