"Jag vill ha en buss utan män"

Följande rubrik går att läsa i en insändare i dagens Metro - signaturen "Förföljd" vill med sin insändare att kollektivtrafiken ska uppdelas efter kön.
Trots att jag är fullt medveten om att människor idag har allt lättare för att bli kränkta och att hitta saker att störa sig på, så lyckas jag ändå ibland bli helt förundrad av hur extremt dumma vissa är. Insändaren menar på att problem som trakasserier i kollektivtrafiken skulle försvinna om man istället valde att ha vissa vagnar där män vistas, och andra vagnar enbart för kvinnor. Detta förslag riktar sig till våra politiker som med detta då skulle skapa större trygghet för kvinnor och barn. 

  Problemet ligger inte i att män överlag trakasserar kvinnor i kollektivtrafiken, det handlar om en viss typ av "män". Karaktäristiskt för dessa typer är att de har noll uppfattning om vad socialt beteende och integritet är för något. De tar sig friheter som inte hör samman med min, eller mina manliga vänners kultur, samt att de är extremt påflugna. 

Dessa män är problemet, och de är dem som bör sättas i en egen buss. På denna buss ska chauffören bara sälja enkelbiljetter till destination Okänd utan möjlighet att återvända.

Att påstå att män i sin natur skulle vara trakasserande och påflugna är bara oerhört enfaldigt. 
"Förföljd" utnämns därmed till dagens största idiot.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0