Aftonbladets "Wendela" äcklar mig

Wendela är Aftonbladets kvinnosatsning som dagligen spyr ut budskap som uppmanar till mansfientlighet, självförhärligande och egoism. Första gången jag hamnade på sidan så var det av en slump, då jag klickade på en länk som låg uppe på Aftonbladets nätupplaga. Jag trodde att det jag läste var ett skämt, i det närmaste en karikatyr av feminism och ett uppfyllande av det kvinnliga egot. Helst vill jag inte uppmuntra till att läsa sådant skräp som står att finna där, men ta gärna en titt på denna sida och se att jag knappast överdriver.

Senast ut i raden av alla sjuka utspel som jag sett på denna sida är en debattartikel och en krönika som handlar om att "Få barn inte är meningen med livet" och att "Det mest logiska är att INTE ha barn". Vad är då meningen med livet undrar jag? Att i ensamhet sitta med ett glas Chablis och smeka sin dyra handväska ömt? Att resa jorden runt och supa skallen i småbitar i hopp om att hitta sig själv? Att jobba ihjäl sig så att man har råd, men inte tid till familj och fritid?



VAD VÄLJER DU?


Kommentarer
Postat av: YrvakenSvensk

Hela media-etablissemanget hatar kvinnor,



en gång plockade jag upp en tidning om barn för nyblivna föräldrar. Där var en "fin" artikel med rubriken "så bedrar kvinnor sina män under graviditeten".



Dvs. en bild målas upp och romantiseras att kvinnor är Obotligt promiskuösa, även när de funnit en man att föra nästa generation till världen med.



De som sitter på redaktionen för den tidningen och Wendela hatar (verkligen h a t a r!) kvinnor...

2010-09-02 @ 11:08:31
URL: http://www.youtube.com/user/YrvakenSvensk
Postat av: Lillemor Gomez-Adlercreutz

Kära lilla Frimodighet, du måste ju förstå att moderna kvinnor vill ha kul, och inte slava framför spisen hemma för sin oftast tråkiga svenske man. Man vill ha lite flärd och lyx, upplevelser, latinska män, eller t o m någon härlig kulturberikande gambian någon gång emellanåt. Barn? Nej tack. Det finns redan tillräckligt med rasistiska, imperialistiska, och förtryckande vita människor här i världen. Det skulle möjligtvis vara ifall man träffade en exotisk och spännande afrikansk man i så fall, så att man inte för allt för mycket av våra gener vidare.

2010-09-02 @ 22:11:57
URL: http://batikhaxan.blogg.se/
Postat av: Gunilla Rosenlöf

Lillemor! Är det verkligen du? Men guuu, vad roligt! Detta är Gunilla, din gamla vännina. Jag har inte hört från dig på flera månader. Ja, senast måste väl ha varit på den där ABF-kursen i akrylmålning? Guuu vad roligt det var.



Vad har hänt med din blogg, Lillemor? Du har ju inte skrivit på jättelänge. Det är för synd alltså. Du har ju alltid varit så insiktsfull av dig!



Du har ju så rätt i allt det du skriver också. Att skaffa egna barn är ju förlegat, inget för oss upplysta kvinnor. Att vi kvinnor ska föda barn, som jag förstått är extremt smärtsamt, är endast uttryck för det strukturella patriarkala förtrycket.



Nu när jag har kommit i klimakteriet har jag dock börjat få lite så där lustiga idéer. Du vet hur jag blir efter ett par glas rödvin, hoho. Jag minns när vi var nere i din stuga på Österlen för två år sen! Den där badtunnan alltså! Minns du? Iallafall, jag och min Per-Åke diskuterade hursomhelst att det ändå kunde vara roligt att ta hand om en liten krabat.



Sedan fick vi ett erbjudande av kommunen, som sökte familjer som kunde agera fosterföräldrar åt ensamkommande flyktingbarn. Tydligen var det väldigt svårt att hitta folk som kunde ställa upp, vilket ju är ett tråkigt tecken på den strukturella förtryckande rasismen i samhället.



Per-Åke var ju lite skeptisk han också, men jag övertygade honom allt. Nu hade jag ju visserligen tänkt mig att vi skulle få en sådan där gullig liten sak på ungefär sex år eller liknande, men istället så flyttade det in en ung man från Irak med skägg och allt. Det var ju inte riktigt det vi hade föreställt oss. Ordet barn associerar man ju inte riktigt till personer i sena tonåren, menar jag. Men jag är jätteglad ändå. Per-Åke är ju lite tjurig förstås, som vanligt. Åh, han är så typiskt tråkig och svensk. Jag blir så trött, Lillemor!



Åh guuu, jag önskar att jag kunde ha samma spännande liv som dig. Det du har berättat om din Eduardo. Det är ju alla kvinnors dröm!



Men jag känner ändå att jag blir lite varm inombords när jag tänker på vilken god människa jag är, som har tagit in det här arma lilla flyktingbarnet i mitt hem. Jag känner att det är en form av botgöring mot den arvssynd vi européer bär på, med tanke på all imperialism, rasisism och annat strukturellt förtryck vi har utsatt tredje världen för sedan tidernas begynnelse.



Oj, sa jag arvssynd? Nu får du inte tro att jag börjat slänga mig med kristna och religiösa begrepp, Lillemor. Du förstår ju vad jag menar iallafall. Och du vet ju bättre än alla andra att jag aldrig skulle ägna mig åt sådana där feudala kvarlevor och traditioner från vår historia. Guuu nej! Kristendomen är ju en av de mest strukturellt förtryckande förtryckarstrukturerna någonsin! På grund av oss européer förstås.



Nåja, ha det bra Lillemor!



Hoppas inte att några unga tjejer får dumma idéer när de läser det som du skriver, Frimodighet. Jag blir förfärad! Gå och kolla på Sex and the City, så att du lär dig något!

2010-09-04 @ 12:54:46
Postat av: Lillemor Gomez-Adlercreutz

Åhhh, är det du Gunilla. Vi har väl inte setts sedan Gambia-resan som akrylmålningsklassen gjorde? Det var annat det än tråkiga Sverige det. Minns du N´geke och Muoutoboulu? Oj oj, vilka tider. Och minns du det dom där oförskämda personerna på hotellet? Den där prästen och nunnan, som likställde oss med sexköpare. Jag hade aldrig hört på maken till fräckhet. Likställa oss med vita rasistiska män till snuskhumrar som åker till Thailand och sexuellt utnyttjar stackars fattiga människor!



Jag och du gav ju bara presenter till stackars N´geke och Muoutoboulu. Det är ju inte samma sak som att betala dom, så som prästen och nunnan försöka pådyvla oss att det var. N´geke och Muoutoboulu skulle ju ha varit med oss i alla fall. Att inte denna präst och nunna insåg det?



Ang kristendomen; ja, jag håller fullt med. Den är ju en av de mest strukturellt förtryckande förtryckarstrukturerna någonsin! På grund av oss européer förstås. Sanna våra ord.



Vi kan väl höras över mail, så får du följa med mig till den spännande moskén på Södermalm, som Mustafa har tagit med mig till ibland, när han är här i Sverige. Det var visserligen lite konstigt när vi var där. Vi kvinnor var tvungna att ha på oss något sort skyddstyg över ansiktet och så fick vi sitta längst bak bakom en vägg. Jag försökte få Mustafa att förklara varför, och han menade att det hade med ombyggnation av moskéen att göra, så att vi skulle skyddas. Ja, han har ju lite svårt med språket, Mustafa, så jag frågade inte mer om det.



Tudeloooh



Lillemor

2010-09-04 @ 18:15:10
URL: http://batikhaxan.blogg.se/
Postat av: brandr

Om man granskar födelsetalen de senaste 100 åren ser man med stor tydlighet att vår nuvarande population är funtad så i huvudet så att vi inte kan upprätthålla vår existens så länge aborter och preventivmedel erbjudes oss; När abort och preventivmedel gjorts lagliga och lättillgängliga har detta enligt statistiken omedelbart samma år fått födelsetalen att krascha och nu har vi "svenskar" enligt SCB ett födelsetal på endast 1.8, dvs vi blir färre för varje år som går.



Detta säger oss att när det är upp till vår "logik" att bestämma när och om vi skall föda upp barn så är vi helt enkelt inte livsdugliga. Vi är, som population betraktat, beroende av att naturen genom sexualdriften lurar oss till att producera barn. Vår existens hänger på denna drift och på att den ges en sund kontext.



Om nuvarande utvecklingen får fortsätta ett par hundra år är emellertid ett möjligt utfall att vår population genom aborternas och preventivmedlens verkan avlas så att folkmajoriteten och dess "logiska tänkande" går under genetiskt, medan mindre delar av denna population vilka tyr sig till en fundamentalt annan logik tar dess livsrum. En sådan "ny logik" som är livskraftig i en post-modern värld behöver antagligen vara sprungen ifrån ett religiöst eller motsvarande ideologiskt kall.



Eller som en viss Ledare uttryckte saken:

"De två mäktiga livsinstinkterna, hunger och kärlek, motsvarar självbevarelsedriftens storhet. Medan stillandet av evig hunger garanterar självbevarande, försäkrar kärlekens tillfredsställelse rasens överlevnad. I sanning är dessa två drifter livets härskare. Och även om den köttlöse esteten kanske håller tusen reservationer mot ett sådant påstående, så är faktumet av hans egen existens en vederläggning av hans protest. Inget som är gjort av kött och blod kan undfly lagarna som bestämde hur det skapades. Så fort som det mänskliga sinnet tror sig stå över dessa lagar, så förstörs den verkliga grunden som sinnet är byggt utav."

2010-09-04 @ 20:42:20
URL: http://brandr.motpol.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0